Bliv hurtigere frisk efter institutionernes mange sygdomme

Bliv hurtigere frisk efter institutionernes mange sygdomme

Når ens børn starter i institutions, både dagpleje, vuggestue og børnehave, så vælter det pludselig ind med diverse sygdomme og forkølelser. Det er ofte problematisk, når enten børn eller forælder bliver ramt af sygdomme ofte, da der så skal tages fri fra arbejde i begge tilfælde, og hvis det sker alt for tit, kan man komme bagud og misse vigtige arbejdsmæssige ting. Det er altså afgørende at modstå disse mange sygdomme, og hvis man først er ramt, er det vigtigt at komme hurtigt tilbage på benene igen.

Undgå sygdommene, så vidt det er muligt

Grunden til, at børnene altid bliver så syge, når de starter i institutionen, er, at de i de fleste tilfælde stifter bekendtskab med den give bakterie for første gang. Når man udsættes for en sygdom for første gang, er man slet ikke resistent over for den, og man har ikke udviklet den naturlige forsvarsmekanisme.

Når man først har været syg af en specifik sygdom, kan man ikke rammes af den helt samme igen, og det er klart, at man skal rammes nogle gange, før ens immunforsvar har noget at kæmpe med. Når børnene hiver en specifik sygdom med hjem, er der også en stor sandsynlighed for, at du selv rammes.

Derfor er det vigtigt at klæde børnene så godt på til at modstå de mange sygdomme, selvom det i nogle tilfælde simpelthen ikke er muligt, og det er bare naturens gang, at den første periode er hård at komme igennem uden at blive ramt ofte af forkølelse, feber og sygdomme.

Spis vitaminrigt

Noget man kan gøre for at undgå at blive ramt at mange sygdomme, er ved at have det bedst mulige immunforsvar. Immunforsvaret påvirkes af mange forskellige ting, og især vitaminer og mineraler kan forstærke immunforsvaret og derfor ens evne til at bekæmpe sygdomme, så man ikke rammes.

A, C og D-vitamin har alle gavnlig effekt på immunforsvaret og forstærker det og gør det mere effektivitet. Derfor er det vigtigt at spise en vitaminrig kost, samtidigt med man spiser varieret, så man får så mange næringsstoffer som muligt gennem kosten.

Som hovedregel er det godt at spise mange forskellige grøntsager. Der er mange vitaminer og mineraler naturligt i grøntsager, og fisk er også en fantastisk fødevare, når det kommer til sundhed og styrkelse af immunforsvaret.

Mange børn er ikke alt for vilde med grøntsager og fisk, men du kan stille og roligt træne dem i at spise disse madvarer, da det helt klart vil gøre en positiv forskel for deres kroppe og sundhed.

Brug naturens antibiotika

Hvis uheldet skulle være ude, og en i husholdningen rammes af en sygdom, så gælder det om at komme hurtigt på benene igen, men heller ikke for hurtigt, så sygdommen ikke er ordentligt ude af kroppen.

Det værste, man kan gøre, er at tage på arbejde eller aflevere barnet i institutionen, mens det stadig er sygt. Så er risikoen endnu større for at smitte andre mennesker på vejen, og det er bare ærgerligt.

For at blive hurtigere rask, kan I prøve at spise manuka honning, som er naturens eget antibiotika, som altså bekæmper sygdomme.

Avatar
ANNONCØRINDHOLD Denne artikel er skrevet og indrykket af en Kids Aarhus Brand Partner og kan indeholde affiliate links. Kids Aarhus har intet med produktionen af artiklen at gøre.